عکس شهر

ساخت وبلاگ

پاتایا

 


برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

پست های بعدی به ترتیب:زوریخ-بارسلون


شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد.

شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد و با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی در سال که بیشتر آنان را مردان تشکیل می‌دهند، یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می‌آید. پاتایا به دلیل وجود فاحشه‌خانه‌ها، کاباره‌ها و انواع محلات تفریحات شبانه شهرت جهانی دارد. خیابان واکینگ استریت از جمله جاذبه‌های گردشگری و تفریحات شبانه در پاتایا است. جزیره مرجانی پای از دیگر مراکز تفریحی پاتایا است.

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : پاتایا,تایلند,سواحل پاتایا,عکس های پاتایا,مناطق تفریحی پاتایا,عکس های شهرپاتایا,عکس پاتایا تایلند, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 24017 تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1391 ساعت: 2:48 AM

 

لیون

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید




یک شهر در خاور مرکزی فرانسه است. این شهر، سومین شهر بزرگ فرانسه، پس از پاریس و مارسی، محسوب می‌شود. لیون، یک مرکز بزرگ اقتصادی است که در بین پاریس و مارسی قرار گرفته‌است و به‌عنوان پایتخت فرانسه در خوش‌گذرانی، شهرت پیدا کرده‌است. این شهر در تاریخ سینما، نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌است. تیم فوتبال المپیک لیون، مهم‌ترین تیم ورزشی این شهر است و لیون از این جهت، رشد برجسته‌ای در قهرمانی در بازی‌های اروپا کرده‌است.

شهر لیون با احتساب حومه‌اش، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت فرانسه، پس از پاریس محسوب می‌شود. برپایهٔ آمار تخمینی، جمعیت این شهر و حومه‌اش در سال ۲۰۰۷ میلادی، بالغ بر ۱٬۷۸۳٬۴۰۰ نفر بوده‌است. ولی جمعیت خود شهر، تنها بالغ بر ۳۰۰٬۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

لیون همچنین یک مرکز بزرگ صنعتی و مرکز شیمیایی، دارویی و زیست‌شناسی در سطح فرانسه محسوب می‌گردد. این شهر همچنین یکی از قطب‌های تولید نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود.

لیون در بسیاری از موارد، ریاست فرانسه را در دست می‌گیرد و همچنین به‌عنوان پایتخت آلپ در فرانسه، شناخته شده‌است. این شهر به‌دلیل داشتن معماری تاریخی، مقر سازمان جهانی یونسکو (بخش میراث تاریخی) در آن قرار گرفته‌است.

لیون یک شهر تاریخی و پایتخت ابریشم جهان محسوب می‌شود و در کرانهٔ رون قرار دارد. این شهر به‌علاوه، شبکهٔ خبری یورونیوز را نیز، در خود جای داده‌است.

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : لیون, فرانسه, نقاط دیدنی فرانسه, عکس های لیون, مناطق توریستی فرانسه, عکس های شهر لیون,d, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 7203 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1391 ساعت: 5:41 PM

ادامه عکس ها در ادامه مطلب

 

هاوایی



در اقیانوس آرام ایالت پنجاهم کشور آمریکا است. پایتخت و شهر مهم آن هونولولو است. طول نواری که مجمع‌الجزایر هاوائی را تشکیل می‌دهد ۳،۳۰۰ کیلومتر است. هشت جزیره اصلی هاوائی اوآهو Oahu، مائوئی Maui، کائوآئی Kauai، لانائی Lanai، مولوکای Molokai، نیهاو و Niihau و کاهولاوی Kahoolawe هستند. بزرگ‌ترین این جزیره‌ها جزیره هاوائی با وسعت ۸،۱۵۰ کیلومتر مربع و کوچک‌ترین آنها جزیره غیرمسکونی کاهولاوی با ۱۲۵ کیلومتر مربع وسعت است.

اقیانوس در پیرامون جزایر هاوائی ۴،۰۰۰ تا ۵،۰۰۰ عمق دارد. معروفترین کوه هاوائی دایمند هد (Diamond Head) در نزدیکی (هونولولو) است. برخی از آتشفشان‌های هاوائی هنوز فعالند از جمله مانوئا لوآ Manua Loa و کیلوئه‌آ Kiluea. در شمال شرقی مولوکاوی پرتگاهی به بلندای ۱،۱۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد که از بلندترین پرتگاه‌های جهان است.

آب و هوای هاوائی معتدل و نمناک است. بالاترین دمای هونولولو ۳۱ درجه سانتیگراد و پایین‌ترین دمای آن ۱۳ درجه سانتیگراد است. میزان بارندگی در یک روز در هونولولو گاه رکوردهای جهانی را می‌شکند. کوه وایالئاله Waialeale در جزیره کاوائی، با ۱۲۳۸ سانتیمتر بارندگی در سال از نمناکترین مناطق جهان است.

شمار گیاهان بومی هاوائی به چندین هزار می‌رسد و ۶۶ گونه پرنده بی‌همتا در هاوائی شناسائی شده‌اند. پیش از راه یافتن انسان‌ها به هاوائی هیچ پستانداری در این جزایر حضور نداشت.

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : هاوایی,هاوائی,سواحل هاوایی,سواحل هاوائی,جزایرهاوایی,جزایر هاوائی,عکس های سوالح زیبا دنیا, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 10496 تاريخ : پنجشنبه 19 بهمن 1391 ساعت: 11:18 AM

 

هامبورگ

 

دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین هشتمین در اتحادیه اروپا است. هامبورگ سومین بندر بزرگ در اروپا بعد از آنتورپ و روتردام است. هامبورگ یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از شانزده ایالت آلمان نیز به شمار می‌آید.
هامبورگ در جنوب شبه جزیره یوتلاند قرار دارد.که در جنوب آن اروپای قاره ای در شمال منطقه اسکاندیناوی در غرب دریای شمال و در شرقدریای بالتیک قرار دارد. هامبورگ بر روی رود الب قرار دارد که از تقاطع آلستر و بیله تشکیل می شود. هامبورگ دارای آب و هوای اقیانوسی است که تحت تاثیر اقیانوس اطلس است.


برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : عکس هامبورگ,نقاط دیدنی هامبورگ,مکانهای توریستی آلمان هامبورگ,عکس بندر هامبورگ, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 12201 تاريخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت: 12:03 AM


شهری در ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا است.

نام این شهر که در زبان اسپانیایی به معنی مراتع سبز است گاهی صرفاً وگاس خوانده می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین مراکز سرگرمی در دنیا بشمار می‌آید.

برخلاف نام آن به دلیل قرارگرفتن در صحرای نوادا آب و هوای خشک و بی آبی دارد.

 

عکس لاس وگاس

 


برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب بروید

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : لاس وگاس,نقاط دیدنی لاس وگاس,مکان های تفریحی لاس وگاس,عکس های لاس وگاس,عکس شهر لاس وگاس,d, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 17407 تاريخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت: 9:52 AM

 

سیدنی



بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو یا نیو ساوت ولز است. نیمی از ایرانیان مهاجر به استرالیا یعنی ۹٬۳۲۳ نفر در شهر سیدنی ساکن هستند.

سیدنی نماد کشور استرالیاست. شهری است با جذابیت‌های بیشمار که دویست و هجده سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند.


سیدنی سرشار از تنوع است. ساکنان آن، ۴ میلیون شهروندی هستند که عمدتاً از پیشینه مختلف قومی، نژادی و فرهنگی برخوردارند. در هر گوشه‌ای از سیدنی، می‌توان ردپایی از فرهنگ‌های گوناگون را مشاهده کرد که در کنار جاذبه‌های طبیعی، مراکز تفریحی، پارک‌های ملی و حفاظت شده، موزه‌ها و گالری‌های هنری باعث شهرت جهانی شهر شده‌اند.

سیدنی مرکز ایالت نیو ساوث ولز New South Wales است. شهر سیدنی، بسیار گسترده و بزرگ است و شامل ۷۰۰ محله می‌شود. در طول زمان، بتدریج هر یک از این محله‌ها مکان تجمع مهاجرین کشور خاصی شده‌است.



برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : سیدنی,استرالیا,عکس های سیدنی استرالیا,اماکن توریستی و تاریخی و دیدینی استرالیا سیدنی, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 7819 تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت: 11:41 AM